PENGEDAR SELURUH NEGARA UNTUK PRODUK ALPHA LIPID LIFELINE DAN SLIM DIET 2 DIPERLUKAN. HUBUNGI /SMS 012- 6525171 ATAU EMEL : askmesd2@gmail.com

Monday, June 14, 2010

ALPHA LIPID UNTUK BAYI?

BOLEH KAH BERIKAN ALPHA LIPID KEPADA BAYI ANDA?

Sebelum itu haruslah mengetahui bahawa Kolustrum adalah`makanan sulung alam semulajadi'. Ia merupakan cecair pro-susu yang diberikan oleh kesemua manusia kepada anak yang baru dilahirkan. Ia merupakan campuran kompleks faktor- faktor utama imun dan pertumbuhan yang amat diperlukan oleh bayi sebagai perlindungan terhadap penyakit dan untuk tumbesaran yang sihat dan kuat.

Bayi manusia memperolehi imuniti di dalam rahim sebelum dilahirkan, menerima faktor- faktor imun melalui plasenta (tali pusat). Penyusuan badan membekalkan pemeliharaan tambahan.
Ini lah sebabnya mengapa bayi- bayi yang diberi susu badan menjadi lebih sihat berbanding bayi yang diberi susu botol.
Dan kerana kepentingan dan kekuatan Kolustrum itu lah mengapa bayi- bayi yang baru dilahirkan harus terus diberi susu badan untuk mendapatkan Kolustrum yang terdapat pada susu awal ibu (berwarna kuning dan amat sedikit kandungannya).


Mengapa Kolustrum Lembu?

Ini kerana lembu- lembu perlu membekalkan KESEMUA faktor-faktor imun dan juga pertumbuhan di dalam kolustrum kepada anak-anak lembu, memandangkan mereka tidak menerimanya sewaktu di dalam rahim.

Atas sebab itulah maka kolustrum lembu mengandungi sehingga 20 kali lebih faktor imun berbanding kolustrum manusia.

Dan oleh kerana kolustrum bukan sesuatu yang spesifik, maka ia berupaya membekalkan khasiatnya kepada spesis mamalia yang lain termasuk manusia.


Harap membantu dengan penjelasan ini.





No comments:

Post a Comment